مؤسسه «نور سپید هدایت» در محله شوش چند سالی است که پذیرای زنان آسیب‌دیده اجتماعی است و به این مددجویان خدمات ارائه می‌دهد.

سپیده  علیزاده

«سپیده علیزاده» کارشناس ارشد روان‌شناسی و مدیرعامل مؤسسه کاهش آسیب «نور سپید هدایت» با ابراز رضایت از کمک خیّران و انسان‌های نوعدوست می‌گوید: «مردم در مناسبت‌های مختلف ابراز همدلی می‌کنند و نذری‌های خود را در میان مددجویان مؤسسه توزیع می‌کنند.» به گفته او روزانه حدود 100 تا 130 مددجو در مؤسسه‌ تردد می‌کنند که اغلب زنان و کودکان آسیب‌دیده اجتماعی هستند. او به نکته جالبی اشاره و عنوان می‌کند: «شهروندان گمان می‌کنند تعداد مددجویان مؤسسه زیاد است و گاهی اوقات بیش از حد نیاز غذاهای نذری به مؤسسه ارسال می‌کنند که این کار اسراف است و مایل به رخ دادن چنین اتفاقاتی در مؤسسه نیستیم.» علیزاده ادامه می‌دهد: «شهروندان اطلاع و آگاهی درستی از ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده از جمله زنان و مردان و حتی کودکان ندارند و اکثر نذری‌هایی که در میان مددجویان مؤسسه یا حتی افراد آسیب‌دیده سایر مؤسسه‌ها توزیع می‌شود، عدسی و آش است. مددجویان مانند هر انسان دیگری نیاز به تنوع غذایی دارند و درخواست می‌کنیم افراد نوعدوست به این موضوع توجه داشته باشند.» به گفته مدیرعامل مؤسسه کاهش آسیب نور سپید هدایت اهدای مواد غذایی خشک بهترین کمک است: «شهروندان وقتی مواد غذایی و اولیه خشک را در اختیار ما قرار دهند آنها را با کمک مددجویان می‌پزیم. این کار اولاً براساس نیاز آنها انجام می‌شود و از سوی دیگر سبب سرگرمی‌ و حتی توانمندی مددجو می‌شود.»
مددجویان آسیب‌دیده مؤسسه نور سپید هدایت علاوه بر غذا نیاز به پوشاک مناسب و لوازم و اقلام بهداشتی دارند. علیزاده این نکته را بیان و عنوان می‌کند: «اکثر مردم گمان می‌کنند تنها نیاز مددجویان و افراد آسیب‌دیده غذاست. هرچند این موضوع صحت دارد و مددجویان و افراد آسیب‌دیده مانند هر انسان دیگری برای بقا نیاز به غذا دارند، اما فراموش نکنیم آنها هم زندگی می‌کنند و مثل هر شهروند دیگری نیاز به پوشاک، درمان، تفریح، تحصیل و حتی اقلام بهداشتی دارند.»
شهروندان برای اهدای بسته‌های کمکی خود شامل غذاهای گرم، مواد غذایی خشک، البسه، اسباب‌بازی برای کودکان، اقلام بهداشتی و ارائه خدمات درمانی به مددجویان مؤسسه کاهش آسیب «نور سپید هدایت» با شماره 09125572263 سپیده علیزاده تماس بگیرند. 

کد خبر 540317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha